عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بخشی از صنعت جذاب و پرطرفدار عکاسی است که در واقع با به نمایش گذاردن محصولات یا خدمات یک کسب و کار، کمک بزرگی به درک مشتریان از کالا و خدمات ارائه شده میکند. پس در مجموع عکاسی صنعتی شامل نمایش محصولات و یا توانایی های خدماتی یک کسب و کار در حیطه فعالیت آن می باشد.
قبل از هرچیز بهتر است با تعریف عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی بیشتر آشنا شویم.
عکاسی صنعتی، بخشی از صنعت جذاب و پرطرفدار عکاسی است که در واقع با به نمایش گذاردن محصولات یا خدمات یک کسب و کار، کمک بزرگی به درک مشتریان از کالا و خدمات ارائه شده میکند. پس در مجموع عکاسی صنعتی شامل نمایش محصولات و یا توانایی های خدماتی یک کسب و کار در حیطه فعالیت آن می باشد.
عکاسی تبلیغاتی نیز به همین شکل، جزء جدایی ناپذیری از صنعت عکاسی است که به موازات شاخه عکاسی صنعتی، کاربرد های ویژه ای در نمایش محصولات و خدمات یک کسب و کار دارد. در این سبک از عکاسی تلاش می شود تا با به کارگیری تجهیزات و ملزومات حرفه ای و مناسب و همچنین با اتکا به دانش نورپردازی، بهترین و با کیفیت ترین تصاویر از محصولات و خدمات را ثبت کنند و در کمپین های مختلف تبلیغاتی مانند بیلبوردها تبلیغاتی در سطح شهر و فضای مجازی مورد استفاده قرار دهند.
با توجه به نزدیکی تعاریف دو سبک عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، احتمالا اکثر افرادی که تخصص های لازم را در دانش عکاسی ندارند از هر دو اصطلاح به یک شکل استفاده میکنند و تفاوتی میان این دو نمی بینند، البته بهتر است بدانید که در واقع عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی هر دو یک هدف را دنبال می کنند و آن کمک به رشد و موفقیت کسب و کار ها و مشاغل است.
در عکاسی صنعتی، تلاش می شود تا با ثبت تصاویر جذاب از سوژه های مورد نظر کسب و کارها مانند کالا و محصولات، ساختمان، تجهیزات و دستگاه ها و یا حتی مدل های لباس، از عکس ها برای اهداف تبلیغاتی به منظور استفاده در کاتالوگ، کتاب، سایت ها و… بهره بگیرند. اما در عکاسی تبلیغاتی هدف عکاس برانگیختن احساسات و تمایلات مصرف گرایانه مخاطبین یا همان مشتریان یک کسب و کار است.عکاسی تبلیغاتی هنری است که با به کارگیری عناصر دلپذیر و ترکیب رنگ های مناسب و یک سناریوی جذاب، حس نیاز به داشتن و یا خرید یک محصول را در بینندگان قلقلک می دهد.
تمام عکاسی ها با سوژه های نمایش محصولات، خدمات کسب و کارها، صنایع و کارخانه،در زیر مجموعه عکاسی صنعتی قرار می گیرند. از این رو عکاسی صنعتی را میتوان بزرگ ترین و وسیع ترین شاخه صنعت عکاسی نامید. بزرگی این شاخه از عکاسی را زمانی می توان بهتر درک کرد که با دقت بیشتری به محیط پیرامون خود نگاه کنیم.
نمونه های مختلف عکاسی صنعتی را می توان حتی در منزل و بر روی محصولات خوراکی که در درون یخچال قرار می دهیم دید، همچنین هنر عکاسی صنعتی را می توان هر روز و در مسیر رفتن به محل کار بر روی انبوه بی شماری از تبلیغات محیطی نیز دید، که همواره در تلاش هستند تا مخاطبین را به سوی محصولات و خدمات مشاغل و کسب و کارها جذب نمایند.
در مجموع عکاسی صنعتی به تولیدکنندگان و صاحبین کسب و کار کمک میکند تا با به نمایش گذاردن کالا و خدمات خود به بهترین و جذاب ترین حالت ممکن، بصورت دائم و همیشگی در گوشه ای از ذهن مشتریان و مخاطبین حضور داشته باشند.
بهترین تصاویر در شاخه عکاسی صنعتی آن تصویر هایی هستند که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب یک کسب و کار ایجاد می کنند و در واقع به شکل گیری ارتباطی تجاری میان فروشندگان و خریداران بیشترین کمک را می کنند. تصاویری موفق تر هستند که می توانند نظر مخاطبین بیشتری را جلب کنند و یا حتی در ذهن افراد بصورت طولانی مدت ماندگار گردند.
با به کارگیری عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کسب وکار خود می توانید مشتریان خود را از نوع و کیفیت محصولات و خدمات قابل ارائه در حرفه خود آگاه کنید، بهترین روش برای افزایش فروش، ایجاد آگاهی از حضورتان در بازار و همچنین نمایش کیفیت محصولاتتان است.
فراموش نکنید مشتریان تا زمانی که با کسب و کار شما و محصولاتتان آشنا نشوند نمی توانند هیچ ارتباطی با شما برقرار کنند، پس سعی کنید با استفاده از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بیشترین استفاده را از این هنر در راه رسیدن به موفقیت و اهدافتان ببرید.
عکاسی صنعتی، با به نمایش گذاردن محصولات و خدمات شما بیشترین کمک را به افزایش کیفیت و جلوه برند شما خواهد داشت. مشتریان زمانی به شما اعتماد خواهند کرد که شما با استفاده از صنعت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آن ها را به درستی تحت تاثیر کیفیت برند خود قرار دهید.
افزایش فروش و درآمد شما ارتباط کاملا مستقیمی با نوع معرفی شما از محصولات و خدماتتان دارد، تصور کنید هیچ تصویری از کالا و خدمات خود برای نمایش به مشتریان نداشته باشید، حال باید مشتریان را وادار به حضور در محل کار خود کنید تا بتوانید مشتری را با محصول و خدمات خود آشنا کنید تا مشتری بتواند به درک درستی از کیفیت برند شما دست پیدا کند، این کار کمی سخت و دشوار است.
اما اگر در تبلیغات خود از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مناسب استفاده کنید ضمن این که مشتریان خود را از کیفیت محصولات آگاه می کنید، می توانید توضیحات و اطلاعات مورد نیاز را در کنار تصاویر ارائه کنید و به این صورت کمک بزرگی به افزایش فروش محصولات و خدمات خود از طریق آگاهی رسانی داشته باشید.
مشتریان درک می کنند که شما چقدر برای نمایش محصولات و خدمات خود وقت و هزینه صرف کرده اید. هرچه قدر بیشتر بر روی عکاسی صنعتی و تبلیغاتی محصولات خود تمرکز کنید، بیشترین تاثیر را بر روی مشتریان خواهید داشت.
این تاثیر زمانی به کار می آید که مشتری قصد در مقایسه شما با برند رقیب تان داشته باشد. حال بهتر است از خود بپرسید :چقدر در نمایش کیفیت و آگاهی رسانی به مشتریان در خصوص محصولات و خدمات کسب و کار موفق بوده اید؟ چقدر برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی برای اهداف تجاری و رشد کسب و کار خود بهره گرفته اید؟
اگر تا به حال تصمیمی برای استفاده از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کسب و کار خود نگرفته اید، همین حالا می توانید به سراغ یک عکاس حرفه ای بروید و برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و بازار هدف آماده شوید.
مشاهده نمونه عکس های صنعتی و تجاری